اخبار و مقالات

کولر سلولزی چیست و چه مزایایی نسبت به کولر پوشالی دارد؟

کولر سلولزی چیست ؟ و چه تفاوتی با کولر آبی پوشالی دارد ؟ این سوال هایی است که در هنگام خرید کولر صنعتی از خود خواهید پرسید . پاسخ به این سوال ها را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

و آب و از روی واسط تبخیری خنکی ایجاد می گردد. واسط های تبخیری متعددی وجود دارد که بیشتر دو نوع آن در بازار ایران شناخته شده می باشد :

واسط تبخیری در کولرهای پوشالی از نوع پوشال است . پوشال دارای بافت نامنسجم ، و ذرات شکننده می باشد و احتمال مبتلا شدن به بیماری های تنفسی را افزایش می دهد. علاوه بر این سطح پوشال به علت ناهموار بودن مانع از پخش یکنواخت آب می گردد، بنابراین در کولر های پوشالی بیشتر اتفاق می افتد که بخشی از پوشال کاملا خشک باقی بماند ذرات نامتراکم پوشال مکان مناسبی برای شد انواع میکروب می باشد. اما در پد های سلولزی ، ساختار همگن و کاملا یکنواختی وجود دارد. آب کاملا یکنواخت در آن توزیع می گردد و هیچ نقطه ای از پد سلولزی خشک و یا انباشته از آب نمی گردد. همین امر باعث می شود خنکی ایجاد شده در کولر سلولزی بسیار بیشتر از کولر پوشالی باشد.ساختار منسجم پد سلولزی امکان هر گونه شکنندگی را از بین می برد و هوای خروجی از کولر عاری از هرگونه آلایندگی مرتبط با پوشال می باشد.

در این بین در کولر صنعتی به علت جریان هوای بسیار بالا در حدود 13000 تا 40000 قدرت باد جهت تخریب پوشال بسیار بالاست و عمر پوشال به شدت کاهش می یابد. بنابر این در کولر صنعتی پد سلولزی به عنوان واسط تبخیری انتخاب می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *